Pagina's

vrijdag 27 juli 2012

Dag van de attenties en nog een Pip

Vandaag had ik zo'n afmaakdag. Tussen de wasstraat, de wasmachine en het droogrek door heb ik eindelijk Pip afgehaakt. Ja nog een Pip, maar dit keer is het de pinguin van Christal Krukkert uit haar boekje "Dierenvriendjes haken". Het is echt een schatje, hij vond het wel een beetje warm hier.



Verder heb ik mijn eerste granny squares gehaakt. Ze komen uit het boekje "Granny squares haken" van o.a Stephanie Göhr. Volgens het patroon zijn het sleutelbloemen (Primula). Ik vond het enig om te doen. Zo lekker even tussendoor. Van mijn eerste brouwsels heb ik een boekje gemaakt. Stukje stof om twee kartonnetjes, grannies erop genaaid en klaar is het.





Tenslotte gaat een vriendin van mij een grote reis maken en ik wilde haar iets meegeven. Ik heb een (Hollandse) steen omvild, een letterlijk "stukje Nederland". Daarop heb ik een lieveheersbeestje en een knoop genaaid. Het lieveheersbeestje voor liefde en geluk en de knoop stelt een dikke kus voor. Ooit heb ik een bewerking van Peter Pan gezien waarin Peter denkt dat knopen kusjes zijn. Ik vond dat zo mooi dat knopen voor mij altijd een beetje die betekenis hebben gehouden. Als laatste natuurlijk een labeltje met mijn goede wensen voor haar.


Ze neemt hem mee in haar koffer.


1 opmerking:

  1. O wat een lieverd je Happy Feet en je Grannies zijn goed gelukt,zeg!!

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra