Pagina's

zaterdag 29 september 2012

Basje en andere verhoudingen

Dit is Basje. Mijn eerste geheel zelfstandig gemaakte pop. Het begon ooit met een te klein pruikje voor een andere pop. Hoofdje erbij geĆ«xperimenteerd en toen heeeeeel lang in de kast laten liggen. Tot nu dus. Het patroon van een grotere pop ietsje aangepast en daar was Basje. Ik heb hem slippers aangegeven die komen bij Maddy vandaan (via Blij dat ik brei). 

Zelfs een onderbroek van Bjorn Borg.





Inmiddels ben ik alweer aan het volgende project begonnen. Deze maak ik op het poppenatelier van de Kaardebol. Het poppenatelier is een gezellige avond om elk aan een eigen project te werken. Ik ga er al heel wat jaartjes naar toe. Het is erg gezellig en hoewel ik al heel wat geleerd heb is het fijn om af en toe even te vragen of je nog goed gaat. En het is heel inspirerend. Telkens zie ik weer nieuwe leuke dingen.

Ik ben nu dus aan deze pop begonnen. Ik had bedacht dat ze net zo groot moest worden als deze kabouter maar we (de cursusleidster en ik) hebben we verschillende maten van deze poppen door elkaar gegooid dus toen ik thuis verder ging had ik een groter hoofd met het "lichaam" van de kleinere variant. Een beetje uit verhouding.


Tja, wat nu. Pruikje alles was al klaar. (Voor het eerst een gehaakt pruikje, ik ben best tevreden over het resultaat). Uiteindelijk heb ik er een stukje aan vastgenaaid. Daar zie je straks toch niets meer van en de verhouding is toch wel verbeterd. 


Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

  1. Oh wat een leuke pop! En die slippertjes, enig!!
    Zou je mij even willen mailen (mailadres via mijn blog), het gaat over de adventswap! Dankjewel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een stoer mannetje.

    groetjes, Gra

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra