Pagina's

donderdag 22 november 2012

gehaakte en gebreide pietjes

Bij het overhoop halen van de Sinterklaasspullen kwam ik erachter dat ik inmiddels een aardige collectie pietjes opgebouwd heb. Stoffen (die heb ik al laten zien) maar ook gebreide en gehaakte.
Afgelopen weekend waren we twee nachtjes logeren in de bossen. Het was heerlijk, de natuur was zo stil en sfeervol en nog vol herfstkleuren. Nu had ik ook even tijd om lekker door te haken. Thuis bedenk ik me na twee toeren altijd wel iets; de wasdroger moet uit, oh nog naar de bieb, oeps verjaardagscadeautje, wassen, stofzuigen en ga zo maar door. Dat was er nu allemaal niet, zalig! Dat leverde het volgende gehaakte Pietje op.

 

gehaakt Pietje

Het patroon voor het popje komt hier vandaan. De metamorfose tot Piet heb ik zelf bedacht. Het Pietje gebruik ik op mijn werk om een prentenboek uit te kunnen spelen.

Vorig jaar breidde ik al deze Piet. Het patroon heb ik van oma Riet. Ik weet niet of zij het bedacht heeft of ook weer heeft gekregen.
een gebreide Piet


En tenslotte haakte ik vorig jaar ook al dit gelukspietje. Het komt uit het boekje "gelukspoppetjes haken" van Annemarie Arts.







5 opmerkingen:

  1. Ze zijn zo schattig en prachtig. Gelukkig maak jij nog tijd voor deze vrienden, want velen zitten nu al te denken aan de kerst versiering!
    Nog een fijne namiddag, liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oooow, wat een schattige Pietjes, de blauw-roze is echt onweerstaanbaar! Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt hele lieve Pietjes!

    Liefs en een fijn weekend!

    Juliƫtte

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke lieve pietjes, groetjes Eshter.

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra