Pagina's

woensdag 6 februari 2013

Carnaval en andere feestelijkheden

Ook al woon ik niet in het zuiden, carnaval leeft hier heel erg. Aan mij is het niet besteed maar sinds ik op mijn werk niet aan het verkleed hossen ontkom, vind ik het wel elk jaar leuker om te bedenken in welke creatie ik mij nu weer ga hullen. Ik wil er niet te veel tijd aan besteden, ik wil (nog) niets huren, en het moet een beetje bij mij passen. Ik was al eens assepoester, een jaren 50 meisje (denk aan Grease) en nu ga ik als Minuul uit het boek Foeksia de miniheks (het idee komt uit de Knip).

de hoed heb ik gevild


Ik maakte ook voor twee andere carnavalsgangers Jedi capes. De Jedis komen uit Star Wars (wist ik veel, ik  was zo op de heksentoer dat ik ze eerst voor tovenaars aanzag).

Naast de carnavalsperikelen had ik hier ook nog zieken! Wie niet? Het heerst echt vreselijk. Ik hoop dat vriendlief en ik gespaard blijven maar ik las al her en der dat dat waarschijnlijk ijdele hoop is.

Enfin als je ziek bent, is de tv een hele fijne bondgenoot en mijn oudste raakte helemaal verslaafd aan 24 kitchen. Ik heb heel wat meegekeken en natuurlijk moest ik direct iets uitproberen. Een amandel appelcake. Glutenvrij (dat hoeft voor ons niet maar toch handig om te weten). Jummie!




En spontaan kreeg ik ook nog een heerlijke cake met noten en rozijnen van een collegaatje, voor bewezen diensten zal ik maar zeggen.


Ik durf niet meer op de weegschaal te gaan staan.











5 opmerkingen:

  1. Ach, meis je groene outfit is wijd genoeg en anders maar extra hard hossen!!!Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi pakje, daarmee ga je vast de show stelen! En inderdaad niet ziek worden he!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee, Ik lees glutenvrij... Daar doen wij hier in huis wel aan! Was het een lekkere taart? Dan wil wel graag het recept!! Mooi die verkleed kleren! Wij wonen bij Arnhem in de buurt en vallen wat vakantie betreft in het zuiden, bij de carnavallers dus... Wij hebben er ook niets mee, maar school wel. Dus zijn er hier ook kostuums bedacht. Ik heb dit jaar niets zelf gemaakt maar ben gewoon de stad in gegaan.Ik heb nu echt geen tijd voor zoiets. Geniet van je kleren en toch een beetje van het feest... En inderdaad niet ziek worden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je outfit ziet er super leuk uit!
    Ik heb ook niet zo veel met carnaval, maar vroeger
    ging ik nog wel eens.In mijn jonge jaren!
    De cake ziet er heerlijk uit!
    Ja, die weegschaal! Is ook niet mijn grootste vriend!

    Liefs, Juliƫtte

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk om je verhalen te lezen en te zien wat je maakt. De verkleedkleren zijn heel leuk en altijd een uitdaging. Zoals toen ik een mummiepak heb gemaakt voor middelste zoon ;-).
    Groetjes, Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen

Wat leuk dat je een reactie achterlaat. Groetjes Sandra